Basisgegevens

In dit artikel

Een nieuwe campagne, bevestiging of autoresponder begin je altijd met het invoeren van de basisgegevens. Hieronder leggen wij deze gegevens kort voor je uit.

Naam

De naam is voor intern gebruik en is belangrijk om onderscheid aan te brengen. Voer hier een duidelijk herkenbare naam in.

Onderwerp

Het onderwerp wordt bij de ontvanger van je nieuwsbrief in de onderwerpregel getoond.

Waarschuwing! Zorg ervoor dat je niet SCHREEUWT in je onderwerpregel. Een onderwerpregel die uitsluitend uit hoofdletters bestaat of veel uitroeptekens bevat verhoogt je spamscore aanzienlijk. Hiermee loop je de kans dat je nieuwsbrief niet bij al je ontvangers aankomt.

Emoji’s

Om je nieuwsbrief extra op te laten vallen kun je emoji’s aan je onderwerpregel toevoegen. Deze kun je selecteren door op het smiley-icoontje in de onderwerpregel te klikken. Let er wel op dat de weergave van emoji’s tussen e-mailprogramma’s kan verschillen.

Hierbij willen wij meteen van de gelegenheid gebruik maken om de mensen van EmojiOne te bedanken voor het verschaffen van de emoji’s.

Afzender

Bij Naam afzender voer je je naam of bedrijfsnaam in en bij E-mailadres afzender het e-mailadres dat je wilt gebruiken voor de verzending van je nieuwsbrief. Voor een betere aflevering gebruik je hiervoor een adres dat al bekend is bij je ontvangers.

Eerder gebruikte adressen vind je terug door op het pijltje naast E-mailadres afzender te klikken.

Bij Taal afmeldlink kun je selecteren in welke taal je je afmeldlink wilt weergeven. Je kunt kiezen uit de volgende talen: Nederlands, Engels, Duits en Frans.

Je kunt hier ook aangeven dat je de Inboxify afmeldlink zelf in je nieuwsbrief plaatst. Door bij het ontwerpen van je nieuwsbrief bij de speciale velden de afmeldlink in te voegen bepaal je dan zelf waar en hoe je de afmeldlink weer wilt geven.

Afbeeldingen

Afbeeldingen kun je op twee manieren in je nieuwsbrief plaatsen.

1. Linken naar afbeeldingen

De eerste manier is op de traditionele wijze, het linken naar de afbeelding. De afbeeldingen staan online en bij het openen van je nieuwsbrief worden de afbeeldingen door het e-mailprogramma gedownload. Omdat de internetverbindingen tegenwoordig snel genoeg zijn zou je ontvanger hier niets van moeten merken.

2. Afbeeldingen embedden

Veel e-mailprogramma’s blokkeren tegenwoordig het downloaden van afbeeldingen. Ontvangers dienen dan op een knop te klikken om de afbeeldingen te downloaden. Om die reden is het ook mogelijk om afbeeldingen in je nieuwsbrief in te sluiten, oftewel te embedden. Dit stel je in door Afbeeldingen embedden aan te vinken.

Kies je er voor om afbeeldingen te embedden, let er dan wel op dat de totale grootte aan afbeeldingen in je nieuwsbrief niet groter mag zijn dan 200 KB.

Nadelen van het embedden

Om te meten of je nieuwsbrief geopend is plaatsen wij een kleine, transparante afbeelding in je nieuwsbrief. Heeft een ontvanger het downloaden van afbeeldingen uitgeschakeld, dan worden alle afbeeldingen bij het embedden getoond en is er voor de ontvanger geen noodzaak om het downloaden van afbeeldingen in te schakelen. Hierdoor wordt de door ons geplaatste afbeelding echter niet aangeroepen en kunnen wij op deze manier niet meten of je nieuwsbrief door de ontvanger is geopend. Natuurlijk gebruiken wij nog andere manieren om het aantal geopend te meten, maar dat dit je “open-rate” negatief beïnvloedt is zeker.

Een andere nadeel is dat het embedden van afbeeldingen een hogere spamscore op kan leveren. Hierdoor is de kans dat je nieuwsbrief door een spamfilter geblokkeerd wordt aanzienlijk hoger.

Om bovenstaande redenen zal in een toekomstige versie de de mogelijkheid om afbeeldingen te embedden verwijderd worden.

Door Links vervangen aan te vinken vervangt Inboxify automatisch alle links door een link naar Inboxify. Deze link registreert de klik en stuurt de ontvanger die op je link geklikt heeft door naar de oorspronkelijke locatie van je link. Hierdoor kan Inboxify meten wie op welke link geklikt heeft en kun je dit zelf terugzien in je statistieken.

Google Analytics

Maak je gebruik van Google Analytics, vink dan Google Analytics inschakelen aan om website bezoekers die via je nieuwsbrief zijn gekomen terug te zien in je Google Analytics account.